Maklumat Agihan Topik-topik Dalam Kursus Proforma Yang
Dimodulkan Dan Yang Memerlukan Interaksi Bersemuka
Kod & Nama Kursus: BMM3116 Kesusasteraan Melayu Dalam Bahasa Melayu
|
AGIHAN TAJUK
|
Kandungan modul ini
akan menggantikan satu kredit bersamaan dengan 15 / 30 jam interaksi bersemuka.
Jadual di bawah menjelaskan agihan tajuk-tajuk untuk interaksi bersemuka atau
pembelajaran melalui modul.
(Agihan Tajuk Interaksi Bersemuka dan Modul
Mengikut Kursus Proforma )
Bil.
|
Tajuk/Topik
|
Interaksi
Bersemuka
(jam)
|
Modul
(jam)
|
Jumlah
Jam
|
1
|
Sastera Dalam
Pengisian Kurikulum Bahasa Melayu Sekolah Rendah
|
3
|
0
|
3
|
2
|
Pendekatan
Pemahaman Teks
|
0
|
3
|
3
|
3
|
Pendekatan
Pemahaman Teks
·
Kaedah Berfokus
·
Kaedah Global
|
1
|
2
|
3
|
4
|
Teknik dan Aktiviti Pengajaran dan Pembelajaran
·
Pantomim, Mestamu
·
Deklamasi
·
Khat
|
3
|
0
|
3
|
5
|
Teknik dan Aktiviti Pengajaran dan Pembelajaran
|
3
|
0
|
3
|
6
|
Teknik dan Aktiviti Pengajaran dan Pembelajaran
·
Teater Pembaca,
Teater Bercerita
·
Improvisasi
·
Kemahiran Berfikir
|
3
|
0
|
3
|
7
|
Sastera Bandingan
|
0
|
3
|
3
|
8
|
Sastera Kanak-Kanak
dan Remaja
|
0
|
3
|
3
|
9
|
Apresiasi Teks
Sastera Sekolah Rendah
-
Struktur, Fungsi, Ciri Bahasa
|
3
|
0
|
3
|
10
|
Apresiasi Teks
Sastera Sekolah Rendah
|
3
|
0
|
3
|
11
|
Apresiasi Teks
Sastera Sekolah Rendah
-
Struktur, Fungsi, Ciri Bahasa
|
3
|
0
|
3
|
12
|
Apresiasi Teks
Sastera Sekolah Rendah
·
Puisi Tradisional (Pantun dan Seloka)
-
Struktur, Fungsi, Ciri Bahasa
|
2
|
1
|
3
|
13
|
Apresiasi Teks
Sastera Sekolah Rendah
-
Struktur, Fungsi, Ciri Bahasa
|
2
|
1
|
3
|
14
|
Apresiasi Teks
Sastera Sekolah Rendah
·
Puisi Tradisional
(Lagu Rakyat)
-
Struktur, Fungsi, Ciri Bahasa
|
2
|
1
|
3
|
15
|
Apresiasi Teks
Sastera Sekolah Rendah
-
Struktur, Fungsi, Ciri Bahasa
|
2
|
1
|
3
|
|
JUMLAH
|
30
|
15
|
45
|
No comments:
Post a Comment